Check&Giri

Check&Giri

Top 10 első autó 500.000 Ft alatt

2021. április 04. - CheckandGiri11

A jelenlegi helyzetben ha valaki olcsó pénzből szeretne valamire való használt autót vásárolni nagyon körül kell néznie a piacon mielőtt letenné voksát egyik másik márka, típus, konkrét autó mellett. Válogatásra egyre kevesebb lehetőség adódik, mivel a használt autó árak már az előző években is elindultak felfelé egyes márkáknál és típusoknál, de most gyorsul ennek az üteme. Fél millió forint alatt a felhozatalt látva inkább a válságautó fogalom jutott az eszembe, viszont volt pár típus amik némi színt vittek az egyhangú lerozzant jármű tömkelegbe ezen árszegmensben. Vegyük sorra azt a 10 autót, melyek ma 2021 tavaszán beleférnek az árba, fenntartásuk nem horror összeg és különböző variánsaik között lehet válogatni a használt piacon:

Volkswagen Lupo/Seat Arosa

carpixel_net-1998-volkswagen-lupo-46264-hd.jpg

A német gyártó mini autója jó választás lehet azok számára, akiknek nem számít a csomagtér és a hátsó lábtér, viszont a fogyasztás és a gazdaságos fenntarthatóság annál inkább. A fogyasztáshajhászóknak a 3l kivitel a legszerencsésebb választás 1.2 PD TDI 3 hengeres dízel motorral, könnyített karosszériával, belső térrel, némi aero trükkel. Ám az alap 1.0 benzines sem eszi le a nadrágot az emberről, viszont ettől a motortól ne várjunk semmilyen dinamikát, se 100 fölötti utazó tempót. Lendületesebb haladáshoz az 1.4-es 8 szelepest, vagy a 16 szelepes sport változatot ajánlom. Sajnos ha a GTI-re fáj a fogunk ahhoz tovább kell gyűjtögetni. Seatból nincs GTI, viszont a facelift után egész pofás lett. Merészebb formára vágyóknak is akad még a használt piacon belőlük.

 

Volkswagen Polo Mk4/Seat Ibiza Mk3

carpixel_net-2002-volkswagen-polo-5-door-uk-46310-hd.jpg

A kitűzött árba belefér a VW kisautójának 4. generációja alap motorokkal, mint az 1.2 és az 1.4 8 és 16 szelepes változatai. A Lupohoz képest több helyünk van, kicsit kulturáltabb az utastere viszont ezekkel a motorokkal nem lesz jobb menés. Seat Ibizából a testvérmodellből is, hasonló adottságú autókból szemezgethetünk, viszont az MK2-es Ibiza szerintem messze dögösebb mint a Polo. Innentől ízlés kérdése melyikre esik a választás.

 

Renault Clio 2

145722_source.jpg

A Renault Clio második generációjából a facelift előttről 1.2-es és 1.4-es motorú autókból a legtöbb, lélektani határunk alatt maradnak és a legtöbb dízel is. A facelift utáni modellekből jobb állapotút nagyobb eséllyel az 1.2-es választékból foghatunk ki. Van sok 1.5 dízel is, viszont látszatra nem mindig hinném el a 250k körüli futást. Rengeteg Clio szaladgál az utakon a második generációból, alkatrész utánpótlása jó és a bontókban találni hozzájuk amit szeretnénk.

 

Renault Megane 1

renault-megane_2178_1.jpg

Talán ez az egyetlen típus felsorolásunkban, amelynek szinte bármilyen felszereltségét és motorvariánsát választhatjuk anélkül, hogy túllógna a lábunk a takarónkon. Számomra egészen kívánatos a Coupe kaszni a Megane 1-ből, különösen a kétezres motorral. Meg lehet kaparintani egy ilyet is 500 ezer alatt, csak jókor kell rákeresni különböző oldalakon. Igaz a legtöbb embernek a kombi vagy a szedán változat kelti fel érdeklődését, dízel, benzin, változó teljesítményszintekkel érhető el belőlük a kompaktok mellett. A maga idejében biztonságos autónak számított. Utas és vezető oldali oldal lékzsákokkal is lehetett kapni.

 

Fiat punto II

4246.jpg

Írtam egy Fiat Puntoról nem olyan rég, csak az egy sporting kivitel volt a facelift után, ami kicsit drágább mint a limit összegünk. Ami beleférhet az alap 1.2 8 szelepes és 16 szelepes esetleg a facelift előtti sporting változat és az 1.9 szívó és közös nyomócsöves dízelek alacsonyabb teljesítmény szinttel a 2. szériából. Óva intenék mindenkit az 1.3 Mjet dízeltől. Ha vigyázott is rá az előző tulaj, bármilyen hiba előfordulhat az erőforrással ami súlyos anyagi költségekkel járhat. Van 5 és 3 ajtós kivitel is, a 3 ajtós fara dögösebb az 5 ajtós testvérénél viszont a beszállás hátra körülményes tud lenni. Városi furikázósnak én az 1.2 16 szelepes verzióját ajánlanám, mindenre elég az ereje, agilis jószág.

 

Opel Corsa C

carpixel_net-2002-opel-corsa-njoy-3-door-93218-hd.jpg

Az Opel harmadik generációs kisautójából nem nagyon válogathatunk motorok terén, 1.0, 1.2 benzines és 1.7 dízel üzemű erőforrású autók vannak árhatárunk közelében, amik nem látták a világ összes kilométerét és nem volt annyira megtörve. Az előző generációsból kevés épen és szépen megmaradt példány található, valamint elég gyenge volt a töréstesztjük amikor kijöttek. Akinek ez annyira nem számít 4-500 ezer forint körül találhat szépen megőrzött példányokat.

 

Peugeot 406

15d7d62a82e6cfe9793879eeb4a8ec77.jpg

Pár éve szemeztem már ezzel a típussal, persze lehet azért, mert a Taxi című filmben amit gyerekkoromban rengetegszer láttam, egy ilyen fehér csodával csapattak Marseille utcáin. A mai napig dögösnek látom a szedán változatát, létezett belőle kombi is amiben óriási hely lehet, de a lépcsős hátúban is el lehet férni csomagokkal együtt. A V6-os modelleken kívül szinte bármilyen erőforrással választhatjuk a 406-ost és nem tudunk nagyon mellé nyúlni. A korrózió sem ette meg a karosszériáját és az 1.6-os alapkivitelen kívül tudom ajánlani 1.8 benzinestól 2.2 benzinesik és létezett 2.1 Td is még a HDI előtti időszakból.

 

Mazda 323 BJ

5dd2d50173ee1_0_big.jpg

A 323-as Mazdáról először a menő bukólámpás változat jut mindig az eszembe, de azokból keveset találni a hirdető oldalakon és eléggé megette őket már az idő vasfoga. A BA sorozat V6-osa izgalmas választás lehet aki kisautóban keres viszonylag nagy motort és szép hangot a motorház fedél alól megfizethető áron. Ám biztonság ügyileg nem áll a helyzet magaslatán. A BJ széria már biztonságosabb konstrukció, viszont a rozsdásodásra itt is figyelni kell a használt autó vásárlás során. Egy nem széthajtott szinte rozsdamentes példány már bele tud férni a keretösszegünkbe.

 

Škoda Fabia Mk1

carpixel_net-2004-skoda-fabia-33858-hd.jpg

Sokak válasza használt autóra városba viszonylag alacsony fenntartási költséggel a Škoda Fabia első generációja, az enyém is. Viszont félmillió forintig csak az alapmodellek: 1.2 6 és 12 szelepes változata és 1.4-es városi ragadozók között választhatunk. Ami kárpótolhat minket az az, hogy vannak öt és négy ajtós, valamint kombi karosszériájú példányok is a használt piacon viszonylag megkímélt állapotban. Mondanom sem kell, mindent lehet hozzá kapni ami szervizeléséhez szükséges több ársávban is és a bontók sem szűkölködnek az alkatrészhiánytól Fabia téren.

 

Ford Ka 1

ford-ka-i-1996-2008-hatchback-3-door-exterior.jpg

Ha valaki városi kisautót szeretne, nem lehet szó nélkül elautóKazni a Ford első generációs kisautója mellett. Az összekuporgatott pénzünkből jó állapotú szervós 1.3-as benzinest viszonylag könnyű lesz találni, de kicsit több keresgéléssel egy napfénytetős kivitel is ütheti a markunkat, ha arra esik a választás. Fordosan jó váltó, élénk pörgős motor és bohókás belső vigasztal a nagyon szűkös helykínálat miatt, főleg hátul. Az igazi spiritusz azonban a StreetKa és a SportKa kocsiKakban van. Megkapták az első generációs Focus 1.6 Zetec motorját és kicsit vadabb, dögösebb formát rajzolt nekik a Pininfarina stúdió.

 

Remélem segítségetekre volt ez a 10 bekezdés 10 különböző autóról arra az esetre, ha 500.000 forint körül nézegettek használt autókat. Ez a lista az én ajánlásom, hogy mit tartok ma 2021 tavaszán a legjobb vételeknek a keretösszegen belül. A sorrend csak a véletlen műve, azt mindenki maga döntse el, melyik autó a neki való legjobb választás :). Mindegyik jármű kötelező és fakultatív velejárókat vonz magával, tehát rá kell számolni még az átírás és eredetvizsga összegét és egy átvizsgálás, esetleg olajcsere és vezérlés csere sem árt, ha biztosra akarunk menni.

A bejegyzés trackback címe:

https://checkandgiri11.blog.hu/api/trackback/id/tr416490454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kommentes nikk 2021.04.06. 14:59:31

Aszongya a Mazdához: "egy nem széthajtott szinte rozsdamentes példány már bele tud férni a keretösszegünkbe." - hahaha, rozsdamentes tizensok éves Mazda, na persze, álom, álom, édes álom :)

VWtulaj 2021.04.06. 15:03:36

VW Polot 500 alatt? Ha egy valóságban 3-400 ezret futott lerúgott roncsot akarsz első kocsinak akkor jó.

Időről időre átnézem a kínálatot mert nekem ilyen autóm van közel patika állapotban, szóval aki tényleg ezt szeretne annak pár tanács:
- műszerfalat ki lehet fújkálni végtelen szilikonnal úgy egy időre eltűnhetnek a karcok. Szóval ennek ne dőlj be. Nézd meg milyen állapotban van a sebváltó szoknya. Már képeken is látszik ha szanaszét van esve, kifoszlott, lekopott a bőr róla. Sokat elárul az autó korábbi gazdájáról ha egy ~4-5000 Ft-os kis akármin spórol amit amúgy minden nap néz. Gondold el min spórolt akkor ami nem látható...
- fogyasztás 1.4 városban 9-10 liter simán van
- első sárvédő alja a kerék mögött rozsdásodik, egy idő után már nem javítható. Ugyanott a küszöb is szét tud mállni. Elöl hátul egyaránt. Bemegy a sár de kifelé már nem jön. Elég húzós lehet az ára ha cserélni kell.
- ha nem nyomsz néha egy-egy padlógázt vagy mész hosszabb autópályás útra valamelyik szonda eltömődik és check engine világít egyből. A szerelő majd ráfogja valamire és fizethetsz.

Én amúgy szeretem 10 éve van meg, könnyű vele parkolni, 1.4-es motorral úgy ahogy tud menni. Autópályán 110-zel fogyaszt a legkevesebbet. 1.2-es motorral előzni már nemigen fogsz, de az is elvisz A-ból B-be.

Szornyeteglajos 2021.04.06. 15:31:43

Na, akkor vegyük sorra:
1.Lupo/Anusrosa: Városba, a-b-ig. Vagy trabanton szocializálódott kisautó-rajongóknak. 500-ért van jó példány, mert aki lakott területen kívül közlekedik, annak nem kell. Felnőtt férfi nem fér el benne.

2.Póló/Ibizza: 500e alatt vagy körbe van rohadva az alja, vagy szelepszáras a motorja, vagy a kettő kombinációja. A mai fényezők nagyon ügyesen meg tudják csinálni a küszöböt, íveket, hogy csak a bombavétel után néhány hónappal kezdjen átrohadni a festék.

3.Klió: Ebből talán lehet kapni normális állapotút, de fel kell készülni a francia alapbetegségekre, amik az idő során felbukkannak majd.

4.Egyesmegán: Kacifántos elektronikai megoldások, már 20 éves példányokhoz se lehet bontóból/utángyártott kütsüket kapni hozzá. Baromi kényelmes autó amúgy, csak ne romoljon el rajta semmi villanyos dolog. A küszöb az tud korhadni rendesen.Még 300-ért se kéne.

5.Kettesputtó: Olyan, mint az oroszrulett, de nem egy, hanem 5 tölténnyel. Ha kifogod azt az egyet, minden gond nélkül eljárhatsz vele évekig. Ha nem, vegyél hozzá buszbérletet és legyen egy jó munkahelyed, ahol elnézik ha elkésel néha.

6. Cékorza: Sokkal jobb, mint a B volt. 500-ig C corsából a 700E-s G Astrát érdemes megvenni. 1.4,1.6, mindegy. Van benne hely, nem gyűrődik rád ráfutásoskor mint egy cseszlovák nejloning, olajszintet figyelni kell, és 5-8 évig meg van oldva az autózás. A jó C corsák drágák.

7.A jó állapotú 406-os nem a válságautó kategória. 500 alatt szerintem az ebben a sávban kínált Oktáviák állapotával lehet egy szinten. akkor viszont nem kéne.

8.Rohad. Ha valaki mutat egy nem rohadt példányt 500-as kategóriában, annak adok egy szóbeli vállveregetést.

9. 500e-s kategóriában Fóbiából vagy a problémás 1.2-es-volt ilyenem, nehezen tudtam csak eladni-, vagy törött , vagy széthajtott, vagy pólómotoros 2001 előtti példányok vannak. A pólómotorost érdemes megvenni, mindent kibír, nem rohad sehol. A többi lutri ennyiért.

10.Fordka: az igazi hulladék. Szerintem már nem is lehet kapni.Rohad, elromlik, szétesik. Ha jó, akkor meg nem fér bele egy hátizsáknál több. Semmire se jó.

Válságautó...az a baj, hogy pár éve még lehetett 5 kilóért normális szívóbenzines népautót kapni, ma már egyre nehezebb. A Swiftek lassan kirohadnak a piacról, akik meg vigyáznak a régi jó kocsijukra, azok ritkán válnak meg tőle. Ha valakinek nincs protekciója a szerelőnél, és otthon nem tud hozzányúlni, az 700e alatt ne is nézzen autóra.Onnan indulnak a mai válságautók.
Az én listám, a sorrend állapottól függ:

G Astra: 1.4,1.6 benzin. Csak jó állapotút szabad megvenni, rengeteg van az országban, lehet válogatni.
Focus: Ne rohadjon.
1.4 MPI Fabia: póló motoros.
Ha nagy a szegénység, de muszáj mozogni, akkor Suzuki Alto. De csak végső esetben. Illetve a jó öreg F Astra. Minden van hozzá, kilakatolva is lehet 500 alatt venni.

Medgar 2021.04.06. 15:40:30

@Szornyeteglajos: Szomorú amikor egy komment ezerszer többet ér mint maga a poszt. Gratula szépen összefoglaltad.

gulyasgabor 2021.04.06. 15:51:09

@Szornyeteglajos: Subaru Impreza 1.6 20 év körüli vagy öregebb is lehet. Ha a hátulját meghegesztették. Sokkal többet nyújt az összes felsoroltnál, gond nincs vele, fenntartás fillérekbe kerül. Nekem kettő is volt. Most egy Legacy kombim van, ez 18 éves de újszerű, pedig van benne 260 ezer. És ez nem is rohad. 9 alatti a fogyasztás. Mondjuk ez nem jön ki 500-ból, csak megjegyeztem. Fiatot nem vennék újonnan se. Eddig nagyjából 30 autóm volt.

morcos68 2021.04.06. 16:04:57

Skoda Fabia 1.2
Ford Mondeo II 1.8 benzin
Suzuki Swift - bármelyik
Mindegyik van/volt a családban; csak jót mondhatok róluk.

Lámai Dala 2021.04.06. 16:06:30

Respect és tisztelet, na nem Zsolti a békának, hanem SzörnyetegLajosnak a hsz-ért. 1valamit azért +említenék a cikk szerzőjének. Helyesírás!
valamirevaló, félmillás, használtautó, miniautó
Hev ö nájsz dély!

laci_52 2021.04.06. 16:10:04

Nem értem, Peugeot-ból miért a 406-ost említik? A 206-os vagy 307-es sokkal jobb választás. Utóbbiból még 7 személyes kombi is van.

Még egy igazi válságautó: Skoda Felicia. Ha sikerül rozsdamenteset találni, a benzines a legjobb választás, roppant olcsón fenntartható és minden szerelő ért hozzá. Nekem ilyen van már 6 éve és ha nem töröm össze, még 6 évig biztosan tudom használni.

Burgermeister 2021.04.06. 16:22:24

Szerzo nagyon ert hozza!!!!

bontottcsirke 2021.04.06. 16:33:51

Először is egy jobb állapotú swift. Ha suzuki-fóbia áll fenn, akkor G Astra százszor inkább mint a fenti lista. A VW-t kerülném ennyi pénzért, de a többit is. Inkább vegyél egy 500e-s Hondát, az legább megy.

Billy Hill 2021.04.06. 16:34:39

@VWtulaj: Nekünk volt ilyenünk 1.4-es 85 LE-s motorral, sajnos elkezdte már fiatalon (értsd 50e km körül) csipegetni az olajat. Márkaszerviz / gépkönyv: "1000 km-enként az 1 l olajfogyasztás még belefér". Hát nekünk nem fért bele...

_krampampuli_ 2021.04.06. 16:45:13

@laci_52:
Azt én sem értem, hogy 500.000 Ft alatt Peugeot-ból miért a 406 szerepel, de én bizony nem a 206-ot és a 307-et említem, hiszen mindkét modell meglehetősen problémás, hanem a 306-ot. Kevés van már 306-ból, de a félmilliós árú példányok nagyon szuper autók...

@Szörnyeteglajos:
Szerintem is le a kalappal előtted, remek hozzászólást írtál!

sure_shot 2021.04.06. 17:09:24

Kilakatolt magyar Swift lehetőleg 1.3 blokkal, vagy nem teljesen rommá rohadt a lehető legalacsonyabb áron és lehet próbálkozni lakatolással hátha belefér az 5 kilóba.:)

berlingo 2021.04.06. 17:33:27

Ezeket autónak nevezni, túl erős. A Mazda kivételével mind tyúkólnak való. Volkswagen, Renault, Ford, ezek ipari hulladéknak is hitványak.

anyahajókabinajtóhajtogató 2021.04.06. 19:18:36

Egy olyan helyen dolgozom ahol kezdődik műszak hajnali 2.30-kor is és a dolgozók fele hivatásos sofőr. Ennek megfelelően sokan járnak válságautóval. Legtöbb a swift 1, döbbenet jó állapotúak vannak. A kis daewook is népszerűek, tico, lanos. Suzuki baleno és liana is akad pár meg wagon R is. Páran carina e-t hajtanak és a legendás békalámpás előtti corollát. Békából is vannnak szép sedanok és csótány is kettő. Fabia 1.2 is van pár, nekik még nem volt motorcserés mint nekem 100ezer kmnél, 1.4 is van, na azok nagyon bírják, nekem is volt tanúsíthatom. Feliciából döbbenet sok van és nagyon egyben vannak egy kivételével. Nem tudom mennyire van 500 alatt az octavia 1 de abból is 1.4,1.6,és egy 90 lovas TDi is van-kombi...Van egy rendíthetetlen kockaladás 2107 kolléga és egy heroikusan kűzdő skoda 120L tulaj srác is. Cordoba vario is van na az tuti 500 alatt van olyan rozoga de megy 400ezer után is. Sok az ignis, kollegának 560ezer van benne multijet dízellel és 80km ről jár be vele, karabantartja , semmi váratlant nem produkált az elmúlt 9 évben. A legtöbb szerintem a vasaló swift de az biztosan többe kerül sokkal, jó választás lehet. Nekem fabia volt a válságautóm , most szerencsére egy d corsa és egy octavia 2 1.6 van a családban, ezek nem nevezhetők válság autónak nyilván. Ha vennem kéne és hely kellene talán octavia 1 1.4 vagy 1.6 ill fabia 1.4 kombi lenne a választásom, swift 1 ben félnék, akkor már béka corolla vagy egy 1es focus ... Nehéz eset a válságautózás , nem az évjárat hanem az állapot a fontos de ezt már kopasz elégszer elmondta...

Szornyeteglajos 2021.04.06. 20:12:59

@laci_52: A Feliciát már nem is mertem írni. Ha lőttél egy jó állapotút, vigyázz rá, kincset ér. 15 éve a megkímélt használtakat egy árban adták a Polokkal.

Szornyeteglajos 2021.04.06. 20:20:49

Ja, még egy észrevétel, amit a szakíró elfelejtett lejegyezni: ha kilóg a picshánk, akkor a felszereltség nem szempont. A legalapabb szívóbenzinesek között érdemes szemezgetni. Minden extra csak hibaforrás.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2021.04.06. 20:23:46

Ford Focus?
Engem is érdekelne valami 300000Ft környékén, ami nem rohad, és olcsó a fentartása

Tubidy 2021.04.06. 20:46:47

Ilyen kategóriában szinte lehetetlen jó autót találni. A szerző próbálkozott valamilyen irányt adni azoknak akik éppen gondolkoznak valamilyen hasonló ár kategóriában. Nem érthet hozzá mindenki és nem mindenki tudhat mindent. A vélemény az vélemény de aki annyira okosnak tartja magát az írjon saját blogot. Ez csak egy kis segítség. Senkinek nem kötelező pont ezeket a kocsikat megvennie. Mindenkinek más jut az eszébe. Valakinek nem mindegy, hogy német vagy olasz autót vesz. Vannak olyan emberek akik csak el szeretnének jutni a céljukhoz és vannak olyanok akik szeretnék élvezni a vezetést. Én például soha nem vennék Skoda Fábiát, mert az életemet élvezni akarom. Lehet, hogy vannak olyan autók amik bele fértek volna a listában de a cím az top10 és nem top100. Senkinek nem kell magába tartani a dolgokat, de aki annyira okos az írjon sajátot. Nem a másikat kell egyből fikázni. Kicsit el kellene gondolkodni! Nem mindig a másikba kell keresni a hibát. Én nem tudnék jobbat írni, de várom a többiek blogjait a témáról. Mutassa meg mindenki amit tud. Ne kommenthuszár legyen. Szép estét!

GyMasa 2021.04.06. 22:46:13

@anyahajókabinajtóhajtogató:
Az Swift 1 amúgy igazából Swift 2.
Az 1-es az a kocka verzió volt, aminek a GTi változatát még akár láthattad is.
Nekem ma is egy első tulajos, '94-es Swift Sedan-om van 284000 valódi kilométerrel. (pont ma érte el)
Városon belülre, meg munkába járni teljesen jó, de azért a München-Budapest már nem az igazi vele.
A legjobban a klíma hiányzik belőle, de az 1.3-as, 8v motornak annyi is lenne akkor.
Persze, ehhez az is kell, hogy amikor költeni kell rá, akkor mosolyogva fizetek ki akár 150 000-t is egy-egy javításra.
A legnagyobb ellensége bizony a rozsda, és azt egyre nehezebb (értsd lehetetlen) az autó árának megfelelő árszinvonalon javíttatni.

GyMasa 2021.04.06. 22:47:49

@Szornyeteglajos:
Meg nagy kérdés az is, hogy MIRE kell az az autó...
Gyerekeket oviba vinni, vagy napi 300mk-t ingázni.

TBal 2021.04.07. 01:29:47

@wmiki: totalcar.hu/tesztek/logan/
Dacia Logan. 250-től már van a hasznaltauto.hun 15 éves, 200 ezer km körüli. Vajon miért maradt ki?

Én nemrég vettem egy 2016-os Logan MCV 2-t 1,6 milláért. Istenkirály, kényelmes, b*szott sok hely van benne. Mivel nem versenyezni szeretnék vele, hanem eljutni A-ból B-be, ezért a 90 lóerő untig elég. Az öcsém bezzeg hasonló árért egy 7-8 éves Opel Merivát vett, na, az bazi sokat volt szervizben, és feleakkora, mint az én kocsim.
Suzukis csajoknak segítettem a költözésben, csöppecskét hálálkodtak, mert egy körben 3-4-szer annyi cucc fért az enyémbe, mint az övékbe. Ja, és ha valaki csak úgy kirándulgatni akar, akkor lehajtja a hátsó üléseket, jógamatrac, hálózsák, vízszintesben is bőséggel elférek benne.

Viszont downvote jár azért, hogy az evolúció meg a tudományhívők nem szerepelnek a hozzászólásodban :DDDD

Audianer 2021.04.07. 09:37:15

Renault Twingo 2002-2007 közötti példányai. Egyszerű, olcsón fenntartható (alkatrészek szinte nevetséges áron) és keveset fogyaszt.
Én speciel hobbiautónak tartom de szerintem abszolút ideális kezdőautó főleg csajoknak.

A Ford KA?! Hogy került be a listába?! Egyszerűen nem is értem...

Plumper_ 2021.04.07. 14:05:51

Peugeot 406 ajánlása?! Hol éltek ti? Eleve nincsen belőlük elfogadható példány, és ha van is, megeszi az életedet a rengeteg elektronikai hiba. A Ford is nagyon rossz vicc.
A Mazda, az Opel Corsa C és a fiatalabb Fiat Punto jó autók.

Plumper_ 2021.04.07. 14:12:01

@B0risz: egy jó állapotú G Astra kb 900.000 Ft, nézd meg a hirdetéseket. Azalatt csak rohadt sok km-es és/vagy régebben gyártott példányt kapsz. De ha jót fogsz ki (értsd: komoly vételi szándék előtt szakszervizben átnézeted), akkor a világból kivisz. Csak alapból olyan dolgai vannak, amikkel meg kell barátkozni, de egy Ford Ká-hoz, Rönyó akármikhez képest maga az atombiztos Panzerkampfwagen.

kommentes nikk 2021.04.07. 14:12:27

@wmiki: de az autót a tudomány segítségével készítették, akkor az neked istenkáromlás, nem? Te igazából lovas szekérrel jársz, mert következetes vagy, és nem hiszel a tudományban, ugye?

laci_52 2021.04.07. 14:54:31

@Szornyeteglajos: Nekem szerencsém volt: 2015-ben 2001-es évjáratú frissen kilakatolt 1.3 MPI Feliciát csíptem meg (állítólag!) 140 ezer kilométerrel 300 rugóért. Kezd néhol újra megjelenni a rozsda, de még nem vészes. Az ilyenre szokták mondani: vétek eladni, mert ára nincs, de még sokáig használható.
süti beállítások módosítása